ТРЯБВА ЛИ ДА СЕ РАЗРЕШИ НОСЕНЕТО НА МЮСЮЛМАНСКИ ЗАБРАДКИ В УЧИЛИЩЕ?


 

Advertisement
Начало arrow Скандално arrow УДОВОЛСТВИЕТО ДА ЖИВЕЕШ В СОФИЯ

УДОВОЛСТВИЕТО ДА ЖИВЕЕШ В СОФИЯ

Автор : Богомил Любомиров   
13 October 2008

Image В днешно време все повече се говори за т.нар. „изтичане на мозъци”, основно към Западна Европа и САЩ. Да се замислим, освен приятелите и роднините, какво би могло да задържи младото поколение на България? След присъединяването ни към Европейския съюз народът взе да се надява, че нещата ще се оправят, че ще живеем в една нормална държава. Да, ама не.

С всеки изминал ден става по-трудно и по-тежко. И ако преди няколко години се надявахме, че с влизането в така желания от всички ни – Европейски съюз, положението ще стане по-розово и ще се разхождаме по улиците спокойни, то какво ни остава сега? Навярно на всички вече е омръзнало да слушат за проблемите в държавата ни – пребити журналисти, подкупени чиновници, скандали за подслушвани политици и т.н. С цел да не ставам банален в масовото оплюване на политици и държавници, ще ви разкажа „приятната” история, която ми се случи преди няколко дни. Отивайки по работа в центъра на София, успях да намеря доста трудно място за паркиране в една от уличките на 5те кюшета. На всички ви се е случвало да се лутате като ненормални, поради факта, че няма никакви свободни места за паркиране. Няма смисъл да се говори за подземни паркинги или гаражи, няма кой да си прави труда да се опита да облекчи живота на софиянци. Нека не търсим виновни, да си кажем просто – много хора, много автомобили... След като си свърших работата, вървейки към мястото, където бях спрял, забелязах, че страничното ми огледало е счупено, а гумите ми спаднати. Тъжна история. Явно съм си позволил да спра на нечие „запазено” място. Сигурно центърът на София е запазено, лично пространство само за тези, които живеят там. Докато се чудех на кого да звъня, защото по закона на Мърфи нямах помпа в колата, при мен дойде човекът, който беше паркирал зад мен и ми сподели, че на това място спирал всеки ден от няколко седмици и не е имал никакви проблеми. Чудно ми стана, кой ли би се oсмелил да му ги направи, имайки предвид, че горепосоченият караше последен модел БМВ. Тъй като моят автомобил е далеч от тази класа, бе удостоен с вниманието на някой добросъвестен гражданин. Както каза един мой приятел – това са малките радости в живота.

Колкото до младите, които напускат един след друг страната ни, не мога да ги виня, ако са такива малките ни радости, има ли смисъл да се живее в България?


ПОСЛЕДНИТЕ 5:

 

ПЕТЪР ХРИСТОЗОВ: ВЕЧЕ ЩЕ СТРЕЛЯТ НЕ ПО АЛЕКСЕЙ ПЕТРОВ, А ПО ПЕТКО СЕРТОВ

В ШВЕЦИЯ ОСЪДИХА ВИДЕОНАБЛЮДЕНИЕТО В УЧИЛИЩАТА

ИВАН ВЛАХОВ: РАЗПРЕДЕЛЕТЕ РИСКА

БСП ИЛИ ИМА ПРОБЛЕМ С КООРДИНАЦИЯТА ИЛИ ЛЪЖЕ!

ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ПАРИ ОТ ГЛОБИ ЗА КАМЕРИ Е ДЪРЖАВНО РЕГУЛИРАН РЕКЕТ

Коментара (26)add
hoolie , October 13, 2008
КОЙ НЕ Е ОТ СОФИЯ НА КАФЕВО !!!

main , October 14, 2008
Усмелил...
Wittgenstein , October 14, 2008
Оптимистично за София и България

Всички градове и особено всички столици по света са повече или по-малко отвратителни и незъвможни за живеене, но трябва да се каже, че София – въпреки черногледството и песимизма на българите – определено е от по-малко противните градове и столици. София има много големи преимущества пред повечето европейски столици: поносим климат, все още много зеленина, прословутото и благотворно (поне за мен) софийско безветрие или само слаб вятър, хубава вода, въреки че някога е била дори още по-хубава и, разбира се, Витоша. Още по-добре щеше да бъде, ако Витоша можеше да се премести към северната част на Софийското поле, та да могат топлите въздушни маси от юг да достигат безпрепятствено до града, така температурите щяха веднага да се повишат с няколко градуса, но и на сегашното положение сме доволни. Уверявам всички, че на Берлин, Лондон, Париж, Москва, Ню Йорк, Токио, Атина и пр. само фирмата им е голяма, в действителност това са едни отвратителни, мръсни, гадни, задръстени мравуняци, в които можеш да и ще полудееш на третия ден. Често и климатът им е абсолютно непоносим, напр. в Берлин и Лондон вятърът е смъртоносен за невралгици, да не говорим за влагата, артрита и т.н.

Почти всички столици са пренаселени, това е съдбата на големите градове, иначе не биха били големи, но в София повечето преселници са все пак българи от провинцията, а в Париж, Виена, Берлин, Лондон и т.н. е пълно с всевъзможни цигани от третия свят. Ако някой иска „етнически чиста” София, нека останат само потомците на онези 15-20 000 дървени шопи, които са населявали града 1878. Що се отнася до новата (българска) история, София е град без традиции и без дух. Ако става дума за дух, традиции, личности и Възраждането, има къде-къде по-заслужили градове в Б-я. Но по една историческа случайност тя е избрана за столица.

Да, София има велика история, но тя е в античността. Тя, както знаем, е била любимият град на Константин Велики, който е обичал да казва, че Сердика е неговият Рим. Това може и трябва да е основание за гордост. Константин Велики не е казал: „Берлин е моят Рим!” (който тогава въобще не съществувал) или „Лутеция (Париж) е моят Рим!”. Въобще българите трябва да да се гордеят не само със своята средновековна българска история, но да почнат да се идентифицират и с античната трако-гръко-римска култура. Стига с това смачкано самочувствие! Исмаил Кадаре с право непрекъснато се позовава на античните корени на балканската култура.

Проблеми с коли, задръствания и паркирането има навсякъде по света и София не е никакво изключение или бяла врана. Аз и без това съм на мнение, че времето на автомобилите като средство за придвижване поне в рамките на града, ако не въобще, изтича или вече е изтелко. Мога само да се смея и подигравам на жалките ненормалници, които висят в тях из задръстванията в града. Бих препоръчал на всички тях да си вземат по едно колело и да спрат да стават за смях с тези коли. Всичко това са безползени, скапани купища ламарини, отнася се и за прехвалените марки като Мерцедес или БМВ. Тези таратайки нямат никаква стойност, макар че имат (високи) цени. Не бих дал и стотинка за подобни боклуци. Между другото дори в градове, където велосипедите са голяма мода или традиция като Амстердам пак се стига до огромни задръствания от коли, защото и там има достатъчно кретени, които ги мързи да повъртят малко педалите и трябва да разкарват задниците си насам-натам с коли.

Оптималният вариант би бил изобщо да не се допуска образуването на мегаполиси и населението да живее по-равномерно разпределено в сравнително малки селища и села, но моментът за това в развитите страни като че ли е изпуснат. Англия за съжаление е Лондон, Франция е Париж, Гърция е Атина и т.н. За мен винаги е било загадка какво може да се прави в тези градове. Идеалът е живот на село, четене, писане, музика, размишления на спокойствие и разходки сред природата. Но съвременната цивилизация е устроена другояче и светът е такъв, какъвто е.

Не случайно англичаните са толкова въодушевени от Б-я. Българите въобще не си дават сметка в каква прекрасна страна живеят. Защо никой не си купува вила в Дания, Холандия или Англия, а всички се стремят към юга и средиземноморието? Кой италианец ходи на почивка в Норвегия или Латвия? Но всички латвийци и норвежци се стремят към юга. Единственото е българите да се вземат малко в ръце, да покажат по-висока политическа култура и да спрат да гласуват за Кремълски политтехнологически проекти. Основният политически проблем на Б-я е да се прекъсне връзката между публичната политика и сенчестите руски олигархически интереси. Политиците трябва да се превърнат в автентични играчи и да престанат да са марионетки на руската мафия. Тогава Б-я бързо ще просперира и гърците скоро ще дойдат да берат череши в зелена Б-я, а не българите да се унижават да берат маслини сред голия камънак на Гърция.



xaxa , October 14, 2008
Бих препоръчал на всички тях да си вземат по едно колело и да спрат да стават за смях с тези коли... xaxax aide hodi si s koleloto di6ai si izgorelite gazove,stigni na rabota poten kato prase i togava dai pak mnenie,dokato 50% ot horata ne si ostavqt kolite nqma nikakav smisal za kolela da se govori.
ДО ВИТГЕНЩАЙН , October 14, 2008
В СОФИЯ НЯМА УСЛОВИЯ ЗА КАРАНЕ НА КОЛЕЛА. ИДЕЯТА Е ДОБРА,НО В МОМЕНТА НЕ РАБОТИ. А И ЗИМАТА - НОЕМВРИ - АПРИЛ - НЯМА КАК НОРМАЛНО ДА СЕ КАРА
Wittgenstein , October 15, 2008
На пръв поглед наистина изглежда, че София е невъзможна и дори много опасна за каране на колело, но се оказва, че не е съвсем така. Аз съм разработил маршрути, които минават почти само през паркове и градинки в относително чиста и спокойна среда на практика без автомобилно движение. Някога и аз си мислех, че през зимата е немислимо да се кара колело въобще и в частност в София, но и това не е съвсем така, напълно е възможно при по-голяма предпазливост, широки, леко разпомпани гуми с грайфери и т.н. Но, разбира се, по възможност не по Цариградско или Сливница. Не си мислете, че градове, уж пригодени за колоездене с прословутите велосипедни алеи, са по-благоприятни. Няма нищо по-опасно от велосипедните алеи и дори когато са налице е много по-сигурно да се кара по автомобилното платно!

Велосипедът е най-великото превозно средство и „начин на живот”, както рока или класическата музика.

Истинската домена на колелетата обаче е българската провинция, поне в своята по-равнинна част. Има например няколко души от нашето село, които никога не съм ги виждал да ходят пеша и даже не знам дали въобще още могат да ходят, защото дори на 100 м се придвижват с велосипед. Там има и прекрасни гладки асфалтирани пътища с минимален трафик и може наволя да се кара съзтезателно колело, съзерцавайки ландшафта и размишлявайки на спокойствие.

Така че нещата не са съвсем такива, каквито изглеждат.

ampOtant , October 15, 2008
Докато всяко *ишлеме, което иска да се прави на лош и взема книжка с недоузрял акъл, и мрънка на тате да му купи кола и той естествено, за да не остане по-назад от другите татковци, му купува никога няма да се прокрадне идея за велосипедът като рационална алтернатива за транспорт. Става въпрос за малките градове, т.е. за всичко извън София. А за София и дума не може да става. Ако ученик в последен курс на гимназията вземе, че отиде на училище с колело първото нещо, с което ще се сблъска е това, че няма определени места за паркиране на колела. Където въпросните биха били на сигурно място. Но да не се отнасям. Ученикът може да бъде сполетян от участта на автора на статията, защото от дълги години негативизмът е възпитал българинът да руши и малкото което е останало, а не да съхранява, обновява и създава. Как иначе. Нали ще си изгубим националната същност, изградена с такова усърдие през годините на прехода. Разбира се озареното от щастието човече с кола на училище би се изсмяло на велосипедът като средство за транспорт, да не говорим за сваляне на съученички. Разбира се, все някъде има и изключения и с тази леко оптимистична нотка мисля да спра до тук.
jelio , October 15, 2008
AZ predlagam da linchuvAME jelio jelev i da vurnem sofiiskoto grajdanstvo,dA izselim vsi4ki selqni prosto po rodnite si mesta i da vidite kak vsi4ko shte se opravi. Shte moje kolela da se karat,shtte ima velo alei,zashtoto nqma da ima tolkova mnogo hora i avtomobili i jivotaa shte si te4e straHOTNO.
ASSIQ , October 16, 2008
СЕЛЯНИТЕ ДА СИ ХОДЯТ ЗАЩОТО НЯМА ВЪЗДУХ ТУК ,А ТИ ПРИЯТЕЛЮ ИСКАШ ДА ИМА СВОБОДНИ МЕСТА ЗА ПАРКИРАНЕ.ВИЖ КАК ПО СЕЛАТА ИМА МЕСТА ЗА КАРУЦИТЕ.ИСКАМЕ СИ СОФИИСКОТО ЖИТЕЛСТВО smilies/grin.gif
hoolie , October 16, 2008
ASSIA obadi mi se da te cherpq edno kafe za mnenieto smilies/smiley.gif)
Wittgenstein , October 17, 2008
Да изселим селяните, но кои точно са селяните, какъв е критерият, за да се наречеш гражданин и софиянец? 1878 София е имала може би към 15-20 000 население и оттогава расте главно чрез механичен прираст. Следователно повечето от новодошлите след 1878 са селяни и да си ходят, докато в София останат 20-30 000 души, потомци на "старите софиянци" (дървени шопи). Само те ще имат право на жителство. А иначе хубаво би било да се въведе и парижко, лондонско, атинско и истанбулско жителство. Интересно защо не го правят?
ТЕКЕЗЕСАР , October 17, 2008
КАКТО КАЗВАШЕ ТОШКО КОЛЕВ В ОПАСЕН ЧАР : 'АБЕ ВСИЧКИ СМЕ ОТ СЕЛО'. КОЙ ЗНАЕ ТИЯ ДЕТО ПИШАТ ОТ КОЯ МИРИЗЛИВА МАХАЛА СА И ДАЛИ БАБИТЕ ИМ СА ВИДЯЛИ ВОДА И ТОК, НО СЕ ПРАВЯТ НА ГРАЖДАНЯ. СЕЛЧОВЦИ
Пламен , October 18, 2008
Така е! Родовете на всички ни са от село... Умирам от смях като чета грандоманските писания на разни със "синя кръв"... Абе простотията е навсякъде!
потърпефшшшшшшш , October 18, 2008
дааааааааа:всички сме от селото,защото няма откъде другаде,но ставаме човеци с глави и едни се опитват да го живеят живота свястно,а други си остават говеда:примери за говежди моменти в софиа колкото щеш и този на богомил е слаба ракия
Пламен , October 18, 2008
Напълно съм съгласен с тебпотърпефшшшшшшш! Не е важно от къде е родът ти, а дали си успял да станеш Човек ... или говедо!
Галант , October 18, 2008
дами и господа доколкото ви разбирам всичко е въпрос на възпитание. Съгласен съм в вас. Понякога мекеретата от центъра са най-големите боклуци. Пример: бившия конституционен съдия и неуспял кандидат президент Георги Марков - сам отишъл и предложил услугите си на ДС, за да топи колеги, а в замяна да му помогнат за изпити и кариера. Е той се биеше в гърдите, че е от пъпа на София. Егати и боклука...
000000 , October 18, 2008
aide vci4ki na tractikata - camo ci 4e6ame ezitcite smilies/grin.gif
Gord , October 18, 2008
Къде бе автора до сега?Защо Изчезна?
Wittgenstein , October 20, 2008
Простотията ще спаси света!

Им още един момент, поради който „селяните” и „простите хора” не бива да са обект на присмех и пренебрежение. Факт е, че в западните демокрации именно те, а не префинените интелектуалци гласуват „правилно”, т.е. за десните партии. Консерваторите по правило имат своята поддръжка главно в селата и малките градове, докато левите имат успехи в големите градове, където са съсредоточени „умните” и „образованите”. Следователно за да се вземе правилното политическо решение на ниво гласоподавател не само не са необходими големи познания и високо образование, а напротив, те по-скоро са пречка за това. На предстоящите президентски избори в САЩ по традиция ще наблюдаваме точно тази картинка – „тъпите” селяндури от дълбоката провинция ще гласуват (правилно!) за Маккейн, а либералните интелектуалци от Източния и Западния бряг ще са за Обама. Излиза, че „простите” хора спасяват света, ако нещата се оставят на интелектуците, отдавна всичко да е рухнало!

Друг въпрос е, че в част от посткомунистическите страни (на постсъветското пространство и на Балканите, не толкова в Централна посткомунистическа Европа, макар че и там има подобни тенденции), вкл. в България се наблюдава една аномалия – селските райони подкрепят левите, респ. посткомунистите, докато големите центрове са за демократите. Но това има своето историческо обяснение – селяните там не са вече независими аграрни производителиа, а силно зависими от държавата хора по-скоро в напреднала възраст. Между другото строго погледнато те пак са „консервативни” в смисъл обаче, че подкрепят статуквото, което обаче за тях означава „комунизмъм”. Иначе ляв селянин, да не говорим селянин-комунист, е противоречие само по себе си.

Искам да обърна внимание и на факта, че градски „аристократи” по дефиниция не може да има. Аристократът по определение е от село, защото е крупен земевладелец. Друг е въпросът, че в Б-я по исторически причини аристокрацията е унищожена. Така че да се твърди, че си роден напр. в София, в „аристократичен” квартал и си „аристократ”, е едно недоразумение.

И накрая защо Бетховен пише своята Пасторална симфония във възхвала на селото и защо първата част е озаглавена „Събуждане на радостни чувства при пристигане на село”, а не „Събуждане на радостни чувства при пристигане в града”? Нищо смешно няма в каруците, кравите и нивите. Напротив, смешното и жалкото са автомобилите, фабричните комини и трамваите.


ionstorm , October 22, 2008
Wittgenstein, ти си тъпо парче каменарче.
Аристократите не са задължително земевладелци. Аристокрация е имало и в града. Един строителен инженер, учил години във Виена, или един царски офицер дали са аристократи, как мислиш.
Естествено след това идва "народната власт", в която довчерашни овчари и орачи стават министри и премиери.
Wittgenstein , November 11, 2008
Формално в строгия смисъл един офицер или инженер не може да е аристократ. За да няма недоразумения: друг е въпросът, че има АРИСТОКРАТИ НА ДУХА - начетени, фини и културни хора, които по произход не са благородници. Симеон Радев казва, че в своята кариера на дипломат често се е срещал с аристократи, които нито по външен вид, нито по обноски са давали вид на такива и обратното, понякога хора неаристократи са имали вид и поведение на префинени аристократи.

Така че нямам нищо против културните, начетени и градски хора, напротив, много повече ги ценя от формалните аристократи без покритие. За мен въобще хората на духа са на първо място, затова съм откачен на тема биографии на велики философи, учени, композитори, писатели, поети и пр. Питайте ме нещо за някой велик човек и ще ви отговоря - какво е правел, какво е казал, какво е сътворил, къде е бил и т.н.
Георгиева , November 12, 2008
Аз мисля, че градът ни е малък за толкова много возила. Градът не може и няма да расте с темповете на населението. Цяла България живее в София, рече веднъж един таксиметров шофьор. А тези хора знаят повече от всички, нали?
КАБАК , September 04, 2009
София е едно от най-старите селища/в света/изграждано някога,"Софийско равно поле е второто" в света след Калифорнииската низина в което могат да се отглеждат над 600 вида зеленчуци в промишлени количества.
-пример.(най-вкусния домат - софийския),нищо,че е родом от лат.америка-(плевел),нищо,че до 1912год.доматите са ги яли зелени,като почервенеят се изхвърляли-факт.
София е уникален град с минерални извори с различен органолептичен състав,повечето от който с много висок дебит на топлата вода.
София е уникална с археологичното си богатство история и традициите на етносите,който обитават този ареал от години.
Приятен климат-благодарение и на Витоша уникално съчетание на равнина с планина/над 2000м.надм.в.
-само на десетина км.до София е Банкя-/вероятно единственото място в света с такъв умерен климат/.Там са идвали на лечение и почивка-Р.Никсън,Луиджи Лонго...
София освен,като най красив град на земята/заради божествената природна даденост,можеше да бъде,градът,който дава изключително здраве,сила,младост,красота,ч иста храна...-ДА ама НЕ!
/П.Бочаров/...През годините разните там скодоумници-властимащи бездарници,природомразещи профанизирани комплексари съградиха мастодонти,като Кремиковци,отровиха Искъра,обезлесиха и застроиха-(железобетонираха)-прекрасната ни планина-национална собственост на следващите поколения...
Господ добре е създал това райско кътче на земята,но е вярвал,че тук ще живеят хора заслужаващи това място...Но вместо това,тук живеят хора произвеждащи ежесекундно боклуци,каквото и да направят е винаги с един,единствен знак-против чистотата на града,против природата и екологията...
За това ни се връща,като бумеранг! - най-замърсения град с най-изнервено и болно население на балканите и в еврозоната,а може би и в света.
Дано си свършат успешно работата"герберите" за добрите намерения за лошите и недалновидни планирания и изпълнения -не ни е за сефте-ние си знаеме.
КАБАК , September 04, 2009
Някога един български филолог ми бе казал,че в българския език,истинските чисто български думи са 7 или 14(вече не си спомням).Горе/долу аналогията със софиянци е същата.?!Пита се в задачата:-кой да милее за този град? Всеки е дошъл от незнам къде си,всеки е зарязал родно място,бащина къща,за да живее в столица.Как да заобича този омразен град,като го мрази от все сърце и душа. А на всичко отгоре и цигани го чистат...
Социализъмът със свойте генерални планове ни разруши къщите с дворове и цветни градини,за да ни набутат в панелни коптори,като копърки в буркан с еднакви кухни,спални,бани,тоалетни,за да заприличаме час по-скоро на севернокорейци...и в столовете храната беше една и съща,но на властимеющите им се готвеше специално/х-л"Рила",резиденции,мин.съвет/и тям по добни Евксиноградски и "правешки" - непристъпни защитени зони и ловни стопанства...Но поне/не мога да се кривия/процеса на дефекация беше възможен,а и фекалиите ни бяха определено с по-добро качество,което си личеше и от бройлерите в птицекомбинатите който захранваха курешки антибиотици/- нещо,като начина по-който се приготовлява кафе-еспресо навсякъде в БГ!!!-(стара кафеена кал мъничко кафе...и..,НА ти!...,да лочеш..,а и бакшиш)..,но"хигиените изисквания"са спазени-изплакнати пвц чашки..."да Ви е сладко!!!"...,Добре дошли в БГ,в ПОСТсоциализМУС. smilies/cheesy.gif smilies/cool.gif
някоя , October 01, 2009
Всички СОФИЯНЦИ напускат София!Защо?
Всеки проблем по отношение на чистота,култура и навици- към този момент е резултат от това,което се случи след комунизма,защото с тази демокрация се отнемат правата на едни,за сметка на правата на дуги.И демокрация не означава анархия и съсипия,но това се случи в София.Почвам да си мисля,че Българите можем да съществуваме добре,само под формата на някакъв строг режим.Пример е Софиското Жителство ,София.Аз ще се огранича с нея,защото помня и ясно виждам причините и следствията!София беше опазена от плячкосване и съспиване ,благорарение на една на пръв поглед носеща духа на комузима норма ,но всъщност се оказа много пртактична.Защото аз не искам да живея сред селски псевдо- елит,комплексари,чалгаджийни ци в центъра на София и то до паметници на културата!Не желая да живея в родния си град,но опустошен от примати от долни села,отгледани с инстинкт на животни,.Не желя да живея в град в който цял живот съм плащала данъците си,а сега всички граждански права да ми бъдат отнети -започвайки от паркирането пред моето жилище и завършвайки с приемането на детето ми градина,което явно няма никакакава привилягия и ШАНС пред всички деца на селяни.Не желая да живея в кич и безвкусица,сред легална простутуция и сребролюбие!!Не искам детето ми да бъде убито с нож в гърба от селско момче в центъра на София.Искам да живея в нашата София,онази преди този парадокс!Всички виждаме много ясно какво се случи тук,сега не очаквайте по-добро от това.Хората правят един град,тези които го съсипаха хора ли са??????
iva , March 22, 2010
smilies/smiley.gif smilies/wink.gif smilies/grin.gif smilies/cool.gif smilies/kiss.gif smilies/cry.gif :- :-
Напиши коментар
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley

busy
 
< Предишна   Следваща >
Общество.нет Всички права запазени ©
При цитирането на авторски материали от Общество.нет, позоваването на сайта е задължително.