|
Ново изследване показва, че почивките за кафе по време на обяд са най-добрия начин за борба с диабета.
Изследване на почти около 70 000 жени разкрива, че при тези, които пият най-малко една чаша кафе с обяда си в продължение на няколко години, с 1/3 намалява рискът да развият диабет тип 2 т.н „старчески диабет”, отколкото при онези, които изобщо не пият кафе. Това важи както за безкофеиновото, така и за кофеиновото кафе, независимо дали се консумира със или без захар. Пиенето на кафе през останалото време на деня не влияе върху риска от диабет по никакъв начин.
За да се осъществи изследването екипът от учени включва около 69 500 французойки на възраст между 42 и 72 години, които са проследени в продължение на 11 години. През това това време 1400 от тях развиват диабет тип 2. Онези, които пиели поне по 3 чаши дневно са намалили с 27% възможността да станат диабетици. Но когато изследователите разглеждат времето на косумация на кафето, установяват, че само кафето, изпито по обяд, намалява риска от диабет тип 2 и че при жените, които пиели повече от 1 чаша на обяд всеки ден, вероятността да развият диабет намалява с 33%. Ефекът на кафето в обедната почивка е наблюдаван само за черно кафе, а не кафе с мляко, и тъй като броят на участниците в проучването, които пият кафе с мляко на обяд бил малък, влиянието на това откритие не е ясно, казват изследователите.
Ползите от пиенето на кафе по време на обяд може да имат връзка с времето, по което се пие то, но може да са свързани и с вида на храната, която хората консумират по време на обяд е другото предположение на учените.
ПОСЛЕДНИ СТАТИИ:
|