СПРАВИХА ЛИ СЕ УПРАВЛЯВАЩИТЕ СЪС ЗИМНИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА?


 
 
izborii2011-baner.jpg
Advertisement
Начало arrow За тялото arrow ФРУКТОЗАТА Е ТИХ УБИЕЦ

ФРУКТОЗАТА Е ТИХ УБИЕЦ

Автор : Цвети   
02 April 2010
ImageУчени от Университета на Колорадо откриха, че яденето на готови закуски, съдържащи голямо количество фруктоза, рискуват да получат високо кръвно налягане.

Фруктозата се съдържа в много хранителни продукти, включително хляб, зърнени закуски, кейкове, сладкиши и безалкохолни напитки.

Учените установили, че две и половина напитки с високо съдържание на фруктоза дневно могат да увеличат риска от хипертония с почти 90%.

Изследването е едно от първите, които откриват голяма зависимост между фруктозата и хипертонията, често наричана "тих убиец". Тя може да доведе до инфаркт на миокарда, инсулт, сърдечна недостатъчност и бъбречни заболявания. Въпреки че затлъстяването е известен фактор на високо кръвно налягане, досега експертите смятаха, че солта е единствената съставка, която пряко води към хипертония.

Консумацията на фруктоза е пораснала с 30% през последните две десетилетия и с 400% в сравнение с миналия век.

Фруктозата е проста захар, която се съдържа в плодовете и други части на растенията, както и в меда. Тя е много по-сладка от сукрозата (захароза), която е под формата на тръстикова захар.

Доскоро фруктозата се смяташе за "здравословен" вариант на тръстиковата захар и се препоръчваше на някои диабетици. В много случаи обаче фруктозата се добавя към друга захар, т.н. глюкоза, за да се създаде евтиният подсладител за храни, наречен високофруктозен сироп от царевица. Той се съдържа в готовите храни, зърнените закуски, безалкохолните напитки, сладоледи и някои кисели млека.

Фруктозата в пресните плодове не се смята за опасна, защото антиоксидантите и други съединения блокират вредните й ефекти.

Смятата се,  че са нужни допълнителни изследвания, за да се види дали диетите с ниско съдържание на фруктоза могат да нормализират кръвното налягане и да предотвратят поява на хипертония.


ПОСЛЕДНИ  СТАТИИ:

ГЛЕДАНЕТО НА ТЕЛЕВИЗИЯ ПОВИШАВА РИСКA ОТ ПРЕЖДЕВРЕМЕННА СМЪРТ

СЪНЯТ МОЖЕ ДА НАПРАВИ КРАСИВИ ЛИЦЕТО, ТЯЛОТО И КОСАТА НИ

ИТАЛИЯ ЗАБРАНЯВА СИЛИКОНОВИТЕ ГЪРДИ ЗА МАЛОЛЕТНИ

ИЗСЛЕДВАНЕ: ЖИВОТЪТ БЛИЗО ДО МАГИСТРАЛА ИЛИ ГЛАВЕН ПЪТ ВОДИ ДО СТЕСНЯВАНЕ НА АРТЕРИИТЕ

ДА ИЗВАЕМ ФИГУРАТА СИ С ЛЕК СПОРТ

САМОЛEЧЕНИЕТО ИЛИ КАК ДА СЕ ЛЕКУВАМЕ САМИ У ДОМА

ВЯРАТА МОЖЕ ДА ПОМОГНЕ НА ПАЦИЕНТИ С АЛЦХАЙМЕР

КАК ЦВЕТОВЕТЕ ВЛИЯЯТ НА ЗДРАВЕТО

НЕЩАСТНИТЕ ХОРА ГЛЕДАТ ТЕЛЕВИЗИЯ, ЩАСТЛИВИТЕ ПРАВЯТ СЕКС

НА КАКЪВ ЕЗИК ПЛАЧАТ БЕБЕТАТА

МОБИЛНИТЕ ТЕЛЕФОНИ НЕ ПРИЧИНЯВАТ РАК СПОРЕД НОВО ИЗСЛЕДВАНЕ

ПОСТТРАВМАЧНИЯТ СТРЕС

ПАРЕНЕТО „ПОД ЛЪЖИЧКАТА”

ЗАЩО СА ВРЕДНИ ДЮНЕРИТЕ?

Коментара (1)add
Пламен , April 07, 2010
Цвети! Преди да препечатваш подобни "изследвания", вземи питай някой специалист-диетолог що е то фруктоза и къде се среща тя... Правилно! И в меда... 50% е там и антиоксидантите нямат нищо общо с усвояването й...
Напиши коментар
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley

busy
 
< Предишна   Следваща >
Общество.нет Всички права запазени ©
При цитирането на авторски материали от Общество.нет, позоваването на сайта е задължително.