СПРАВИХА ЛИ СЕ УПРАВЛЯВАЩИТЕ СЪС ЗИМНИТЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА?


 
 
izborii2011-baner.jpg
Advertisement
Начало arrow Интервю arrow ПРОФ. ИВАН СЛАВОВ: ПРОМЕНЯМЕ СЕ САМО КЪМ ЛОШО

ПРОФ. ИВАН СЛАВОВ: ПРОМЕНЯМЕ СЕ САМО КЪМ ЛОШО

Автор : интервю на Соня СИРОМАХОВА   
19 November 2009
ImageПРОСТАЩИНА И ЧАЛГА СИ ПАСВАТ. ВЕЧЕ КОЙ Е ЛУД ДА ОСТАНЕ В БЪЛГАРИЯ?

СИМЕОН ДЯНКОВ Е МНОГО САМОНАДЕЯН, КАЗВА ОЩЕ ПРОФ. СЛАВОВ


Професор Иван Славов е роден на 14 февруари 1928 г. в Сливен. Философ, публицист, дипломат, доктор на философските науки. Дълги години е преподавал в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Посланик на Република България в Словакия (1994 - 1998).
 
Професор Славов, прословутият български преход навъртя 20 г. Според Вас, промени ли се с нещо народопсихолгията ни, с която много успешно някои политици извиняват грешките си?
Има няколко спекулативни думи, от които човек буквално може да получи треска.Първата е предизвикателства.Другата е промяна. Каква промяна? Стана подмяна и накрая – измяна. Това е степенуването. Току що падналите комунисти пак говорят за промяна. Докога? Какво ще променят? Разбира се, Бойко Борисов също говори за промяна. Българинът мисли, че като променя нещата външно, се променя и по същество. Той си има един стереотип от 1200 -1300 години, така да се каже, някаква шаблонност. Да изключим тези средновековни успехи - при Крум, Симеон и пр. и пр.
и преминем през петте века за които не ми се говори, защото това е първото поражение на нашия генотип, след това идва най-страшния геноцид -тия 45 години плюс последните 20, които бяха един неокомунизъм, псевдокапитализъм. За мен това е една горчива, безуспешна рекапитулация, която ме прави твърдо песимист. Не си правя илюзии, че изхабен генотип може да се обнови, след като доказа пред цяла Европа, че България е единствената страна, в която никога нищо не става, а задълбава надолу. Част от нашия манталитет са бабаитлъкът, грубата сила, липса на морал, на скрупули, безогледната алчност и...вижте какво става. Къде върлуват най-много банди, сводници, наркотрафиканти и пр. У нас! Правя един паралел - бях четри години в Словакия. Да сте чули в каналната хроника някога примерно, че група словаци разбили, ограбили или изнасилили деца? Какво показва това? Че има нещо у нас, може да се нарече невменяемо. Така че думата промяна просто ми минава покрай слуха. Българинът не може да се промени независимо, че Европейския съюз ни притиска. Телевизорът ми почерня от криминални хроники и вече не го пускам. И на жена си не позволявам да го включва, само по изключение да чуе прогнозата за времето и някоя новина, понеже все още работи. Защо да гледам? От сутрин предаванията започват с някое убийство или друг вид престъпление. Телевизионните програми са черна хроника. Така че на темата промяна какво да говорим? Променяме се само към лошо. Аз не съм на сто  години, не съм и на двадесет, някъде съм на 70-80 и се питам през всичките тези години, коя е тази благоприятна промяна, която съм преживял, за да се чувствам по-добре? Жена ми има две фрази :”Моля, пусни телевизора за да свикна с новините” и “Искам преди да заспя да разбера,с какво днес живота ми стана по-добър.”
От древната медицина идва станалата днес модерна дума “плацебо”. Това е начин човек да се стимулира само с духовни, морални фактори. Това е най-мощното лекарство. Питам ви, къде е това плацебо, къде е този стимул или тая доктрина, тая партия, че днеска да ми стане по-ведро? Данъци, ток ,парно, пак треперим с тая криза, дали ще го има топлото или няма и т.н. и т.н., егати живота!

Какво мислите за младото поколение?
Какво младо поколение?! То е толкова разхлабено, че няма думата, няма нещо, което да го асоциира. Какво значи младо поколение? Възрастово ли? Кое ги свързва днес младите? Те нямат общи цели. Сега ги бомбардират с какви ли не предложения, 50-60 души бяха дошли от университети от цял свят. Вече кой е луд да остане в България? Тези, които все пак имат нещо в главата си и го развиват, търсят Запада. Тия, коитонямат, правят конкурси – „Най-хубави цици”. Ей такива, бързо пласирани младежи, колкото искаш, които тези просташки телевизии показват. Е, питам, какъв идеал имат младите? Вчера си купих случайно вестник”Седем дни спорт”, по принцип не съм запален по спорта. Гледам на първа страница нашия национален отбор 0:0 с някоя си резерва, с “Шахтьор”, а на последна страница - еди коя си”Мис дупе” се оженила за еди кой си... Друга снимка показва съвсем гола жена, седнала в особена поза и отдолу пише ”Конят току що си отиде...” Е, откъде ще има за тези младежи  нещо, което да ги вдъхновява, да има кауза, която да ги обединява? Да имат стимули, условия, да имат ориентир, в що годе някакво бъдеще. Тoест ако се включи в тази система, все пак да има някаква гаранция, че в обозримо бъдеще,  4-5 години,  докато завърши, вече ще има един статус, който ще му гарантира да живее като един кандидат-европеец. За да стане европеец...е ще минат векове. И още - тая младеж, къде е проявила своята съгласуваност? Има ли проява младите да са осъществили без намесата на възрастните? Ето, аз преподавах в Софийския университет. Вчера, минавайки край него, се запитах - сградата е ремонтирана, обновена, но колко пъти от нея се чу идея, доктрина, някакво откритие, или млад човек, който да е блеснал извън България? Не съм чул за такова нещо. В Америка, и не само там, университетите имат огромни постъпления от това, че правят открития, дори за Пентагона и други големи корпорации. Да сте чули Софийският  университет от някъде да е спечелил 50 лв.? При това е работещ университет! Малък бил бюджетът на университетите. Малък е! А те какво произвеждат?
От друга страна пък не одобрявам позицията на Симеон Дянков, че БАН е пълна с феодални старци. Е, много е самонадеян. Кой си ти? Ти си един случаен човек, финансист, гледай си работата, докажи се. То, че там има една голяма прослойка от паразити - има, но поне 20% са учени. Има българи, които участват в експеримента в Женева, пращаме съоръжения за спътници, т.е.има и можещи хора. Така че “феодални старци” е много обобщаващо понятие, много обидно.
По принцип у нас има обидно отношение към възрастните хора. Думата пенсионер у нас значи кандидат-покойник, излишен човек. На Запад хората работят, докато са продуктивни. Извинявайте, че ще се самоцитирам, но ето завърших поредната си книга. На тази възраст съм, нямам нужда от патерици,но нека седне пред мен някой от по-младите и да се попитаме кой колко струва.

Има ли морал у днешните политици?
Не. Те дори нямат наченки на морал. Но и те не са виновни. Не е имало от кого да го наследят. Нямаме традиции. Това са неща, които се крепят в една добре работеща църква, в една религия като католическата. Непоклатими закони. Тук сме безкрайно изостанали.В ТВ предаване задаваха въпрос - “Познавате ли кварталния полицай?”. Да сте чули подобен въпрос за регионалния духовник? Или последния да посети някое семейство да види как живее? Бях в едно кипърско село. Там управляват кметът, духовникът и т.н. Духовникът завършил в Париж и казва: „Ние знаем в това село всяко семейство дали има проблеми, застрашаващи неща и т.н”. Отидеш ли в една католическа църква веднага се включваш в организацията -с жестовете, с песните и т.н. А ние тука като отидем в църквата стоим като блейки с една свещ...
Нека си зададем такъв въпрос - през тези 20 г.открои ли се една морална личност, като еталон?

Царят...?
Най-големият мошеник. Няма, няма на детето си да покажеш един такъв човек. А от нашето Възраждане всеки трети може да посочи - ето този олицетворява достойнство, почтеност и морал. А сега - какъв морал? Вече думата “морал”за мен е чуждица.
 
Ние,българите глупави ли сме?
Да, определено. Е,не всички. Има 10%,които понасят тегобата да живеят с глупаци

Какво значи чалга-политика?
Простащина и чалга си пасват. Тя у нас дойде от Сърбия, но там има Брегович, има стил. Нашата е изродена. Освен това тя е свързана с мутрите, с разврата, с много пари. Чалгата е упадъкът на едно общество.
Същото се отнася и за политиката. Тя означава цинизъм гарниран с атрибути на демократизъм, на жизненост, на веселост и ...близост до любимия народ, когото прецакват отвсякъде.

Кога в едно общество се раждат вицовете? В годините на прехода, като че остроумието поизчезна...
Времето на Тодор Живков бе време на политическия виц. Другите вицове са постоянни,стереотипни.
Политическия виц си има точно определено време.Тогава когато цензурата, страхът, заплахата са всеобхватни и няма възможност за легално критикуване и противопоставяне на режима и неговите безобразия. Това е  – има една фраза по друг повод казана от Хайне, но ще я използвам: „Ако на кучето му вържа мордата, то ще започне да лае отзад”.  За мен това е политическия виц.
Хуморът за мен е част от моето възприемане за света. Мисля обаче, че в света има общ спад на чувството за хумор. Факт е, че изчезнаха големите комиции няма такива емблематични, като ЧарлиЧаплин, Крачун и Малчо, Фернандел, Бурвил, Луи дьо Финес. Сега няма такива имена, няма почва, няма резонанс.
Нашите ,българските комици, са ужасни, то е кошмар, върхът на пошлостта. Дебелашки хумор, печалбарски хумор. Истински, интелегентен, искрящ хумор днес няма. По едно време, след десети ноември, хората у нас се поопитваха да се поусмихват, но за кратко и физиономиите отново станаха мрачни, гневни. А вижте в Япония какво става - усмивките там са задължителни, по улицата, на работа, у дома. А ние? Ние сме като в песента,в която се пее - “Ние сме безнадежден случай.”
 
 

ПОСЛЕДНИ ИНТЕРВЮТА:

РУСЛАН СЕМЕРДЖИЕВ: МИСЛЯ, ЧЕ СДС ВЕЧЕ НЯМА БЪДЕЩЕ

ЯНКО ЯНКОВ: ИМАШЕ СПОРАЗУМЕНИЕ МЕЖДУ КОМУНИСТИЧЕСКИЯ ЕЛИТ И УПРАВЛЯВАЩИТЕ ЗАПАДНИ ЕЛИТИ

ПРОФ. СТЕФАН КАРАСТОЯНОВ: ГЕОГРАФСКОТО ПРОСТРАНСТВО НА БЪЛГАРИЯ ИМА ВИСОКА ГЕОПОЛИТИЧЕСКА СТОЙНОСТ

ПЛАМЕН ДАРАКЧИЕВ: УЛИЦАТА НE ПРЕЛЯ В ОТВОРЕНИ ИНСТИТУЦИИ И МОДЕРНА ДЪРЖАВА

ГЕОРГИ ЛОЗЕВ ЕДИН БЪЛГАРИН ОТ ЧУЖДЕСТРАННИЯ ЛЕГИОН ПРЕД ОБЩЕСТВО.НЕТ

ОГНЯН САПАРЕВ: ПО ВРЕМЕ НА ПРЕХОДЪТ БЪЛГАРИНЪТ МАСОВО ИЗПРОСТЯ

ИВО ХАДЖИМИШЕВ: ДНЕС ИМА МНОГО МАЛКО МЯСТО ЗА СОЦИАЛНАТА ТЕМА

ВАСИЛИЙ ВОЛГА, ЛИДЕР НА ЛЕВИТЕ СИЛИ В УКРАЙНА: БЪЛГАРСКИЯТ БИЗНЕС Е ЖЕЛАН В УКРАЙНА

ЕВГЕНИ ЧАЧЕВ: ЯДРЕНАТА БЕЛЕНЕ Е ЕДИН ПОДВИЖЕН ПЯСЪК, В КОЙТО ПОТЪНАХА МИЛИАРДИ

ПЕТКО СИМЕОНОВ: ГРАЖДАНСКОТО ОБЩЕСТВО Е ПОДМЕНЕНО СЪС СЛУГИНАЖ

Коментара (25)add
Stoika Bojkova , November 19, 2009
Profesore,naistina e taka,haresva mi tvoiat nachin na mislene
Andreeva , November 20, 2009
Profesor Slavov,
Pozdravleniia!Vinagi si mnogo prav.Sega ,kogato sam na hiliadi kilometri ot Balgaria vijdam kak e ustroen jivota po demokratichen nachin,Vseki si znae miastoto,spazva striktno zakonite i pravilata i e spokoen.Varnali se v Balgaria shte razkazvam hubavite si vpechatlenia!
10% 26 години , November 20, 2009
A на бьлгарски не можете ли да пишете? smilies/grin.gif

Иначе ми се иска да има повече хора като този г-н
ПЛАМО 2002 , November 20, 2009
Проф.Иван Славов е стойностен човек,достоен българин!Неговите участия в предаванията на еталоните за журналистика Стефка Маймарева,Светлана Дичева са незабравими!Поздравления професоре!
silvia , November 20, 2009
Поздравления г-н професор.Поради вси4ко, така добре изложено в статията Ви , цялото ми семеиство сме в 4ужбина.Благодарни сме 4е има хора като Вас все още!!!
Floyyd , November 20, 2009
Професор Славов е много прав, за съжаление. Има прекалено много пошлост, цинизъм и елементарно възприемане на нещата у нас, показвани и по телевизиите, и навсякъде. Ако смятаме, че можем да се сравняваме с държавите от Западна Европа, много се лъжем.
Maria , November 20, 2009
Стахотна статия! По-точно не би могло да се каже! За съжаление хора с интелекта на професора са на изчезване в БГ!
A.Раева , November 20, 2009
И аз пиша от чужбина... Все още чета всеки ден електронните издания на БГ вестниците /тази черна хроника още е като наркоотрова в кръвта ми - след толкова години още съм зависима, или е просто носталгия?/, и все буца ми застава на гърлото. Какво стана с нас? В какво се превърна България? Но след като един от емблематичните български интелектуалци е излял мислите и разсъжденията, които ме разплакват... е, значи наистина е толкова тъжно и пошло. А как ми се искаше децата ми да растат и живеят в Родината.
Dora i Toni , November 20, 2009
Profesore,poklon
hasan solak , November 20, 2009
Напьлно сьм сьгласен с всяка дума на проф.Славов.За голямо сьжаление светлина в тунела няма(освен от идващия влак).Бих помолил професора за коментар за ролята на образованието през тези 20 години на преход по отношение моралния упадък на нацията.
hasan solak , November 20, 2009
Съгласен съм с всяка дума на проф.Славов.За голямо съжаление светлина в тунела няма(освен от идващия влак).Много бих искал проф.Славов да коментира ролята на българското образование през тези 20 години на "преход" за моралния упадък на нацията.
Tania.bo , November 20, 2009
Уважаеми г-н Професор Славов,
Няма да забравя Вашата крилата фраза, която гласеше, че в България ще умрете от "естетическа недостатъчност". Вярно е, не сме раждани и възпитавани нито в Чехия, нито в Словакия. Там ги е тъпкал пруски ботуш, а нас - османски цървул. През всичките 600 години назад всеки читав ум и дръзновен Българин е бил посичан или по някакъв вулгарен начин унижаван. Българското общество не е облагородявано и обогатявано с живителните сокове на ренесанса, индустриалната революция и всички други събития, които по един твърде естествен път са допринесли за сегашното ниво на западната демокрация. Няма база за сравнение. За двадесет години се опитваме да наваксаме пропуските си във всички направления. За съжаление, резултат има само при бившата червена аристокрация, която сега се превърнала в завършен капиталист от края на 19-ти век. Имаме да извървим доста път. Бих искала този път да бъде съкратен, с помощта на хора ерудити, като Вас. Вместо само да констатирате какви сме, заемете сериозна гражданска позиция не само на думи, но и провокирайте дела. Защо чакате някой да ни обедини около някаква кауза. Не сте ли Вие и хората като Вас тези, които трябва да бдят и побутват обществото в правилната посока, а не само да си чешете езиците във витиевати фрази, още повече обиждайки българите, решили въпреки всичко да останат в България. Смятам, че имате сили да дадете начален тласък на една промяна в положителна посока със съветите си какво трябва да се направи и как да се направи така, че след Вас никой друг да не умира от естетическа недостатъчност в България.

Симеон , November 21, 2009
Ние,българите глупави ли сме?
Да, определено. Е,не всички. Има 10%,които понасят тегобата да живеят с глупаци.

Тежки думи ...
nav , November 21, 2009
i sega kfo...niama li swetlinka ? smilies/angry.gif
НиколаЙ , November 21, 2009
Анализът на професора е брилянтен, Радвам се, че моите оценки съвпадаат на 100% с неговите. Лошото е , че от тази трагедия няма изход, основно защото народът и младото поколение е изперкано. Тези, читавите и умните млади хора, напускат страната, защото макар и да е много трудно навънка, поне смазващата тъпота остава далече. И на мен ми подхвърлиха една пенсия от 150 лева, с която не може да се оцелее физически. Добре е , че съм се погрижил о време и за друго решение, иначе да съм се простил с това жалко битие.В заключение бих казал, че основно българинът е лишен от МОРАЛ. Като прибавиш към това и един куп недостатъци, с които сме много гърди пред другите нации, съвсем естествено е да сме бедни, мачкани и презирани.
НиколаЙ , November 21, 2009
Великолепна статия, брилянтен анализ. Шапо г-н Славов. А че ние няма да се оправим е толкова сигурно, колкото че циганите от Столипиново няма да станат никога швейцарци.
ЕТ , November 22, 2009
На професора му тежи свободата и демокрацията които отмениха комунизъма.
хамалин , November 22, 2009
българете са глупаци,само че кръгли(работя като лекар в германия и това е най-малката истина за нас:например тук не съм видял един,който да си изсекне зеления сопол на плочника:селяндурщината ни е космична).eдно вмъкване:няма поколения(също сбъркана мисловност),има само качествени хора.
Mrx , November 22, 2009
тия 45 години плюс последните 20, които бяха един неокомунизъм, псевдокапитализъм.
И този е сбъркан колкото си иска. Самият той един типичен български кич-еманация на сбъркано българско мислене. Това, което го имаме сега не е псевдокапитализъм, а реалния капитализъм, както преди това беше реалния социализъм. Аз за разлика от въпросното професорче-хуманитар съм работил и на Запад и мога да го твърдя това. На него не може да му светне, че без производство всичко става един кич и образование и здравеопазване. А сега България не произвежда. ей тук е заровено кучето. Въобще въпросния мислител не може да отсее зърното от сламата.
Wittgenstein , November 26, 2009
При цялото ми уважение анализът в много отношения е абсурден. Никога не бива да позволяваме емоциите да замъгляват трезвата ни преценка. Както повечето посткомунистически общества, и българското страда от сериозни недостатъци, но не може да става никакво сравнение с отминали епохи. Това с упадъка на обществото и на нравите не е нищо ново, всяко поколение мисли така за настоящето, сравнявайки го със своята младост или с някакво митично минало. В сравнение с кой момент или период България днес е в упадък? В сравнение с 893, 1014, 1618, 1879, 1912, 1953 или 1967? Ако съпоставката е с прословутия период 1944-1989, решително не го приемам. Какви бяха ценностите на комунизма? Ами ценностите на насилието, лагерите, затворите, досносничеството, ДС и несвободата. Това беше общество, в което което от днешна гледна точка беше НЕВЪЗМОЖНО да се живее.

Всеки народ си мисли, че е уникален и неповторим. Това, разбира се, са глупости, българите не са нкякакво огромно изключение или бяла врана. Те имат какво положителни, така и отрицатели качества. Даже може би повече положителни, отколкото отрицателни. Нито пък насилието в България е по-голямо, отколкото другаде по света. САЩ имат най-много затворници от всички страни на света например. Не съм забелязал след поредния случай на масови убийства в училищата в САЩ, Финландия или Германия или на инцест в Австрия или Италия тамошните журналисти или интелектуалци да започават да морализират от рода на „Къде са нашите ценности?” или „Озверяваме ли?” и др. под.

Да, след 1989 отчасти целенасочено се създаде чалга-културата, но по каквито и стандарти да преценяваме българската култура днес, трябва да признаем, че тя цъфти, както никога. Разбира се, културата днес в много отношения е различна от тази преди 50 или 100 години, има съвсем нови и авангардни течения. Но не можа да става дума за никакво сравнение със стерилния „социалистически реализъм” например.

Светлана , November 27, 2009
Здравейте, проф. Славов. Бях Ваша студентка в далечните края на 70-те. Все още работя и то в "сферата" на медиите. Съгласна съм с Вас - с всичко, което написахте. И въобще не се учудвам, че все така болезно възприемате нещата. Аз също ги възприемам болезнено тия неща. Ама толкова време в болка е много-много трудно. Навремето един медицински професор ми каза, че не трябва да се търпи физическа болка, тя съсипва тялото. Е, за нея има аналгетик или нещо там подобно. А за душевната трябва сама да си измислям лекарство. Гледам с ококорени очи, но не от възхищение, а от потрес, това младо поколение. И ми става още по-зле. Пак някой умник бе казал, че не разбираш ли младите - си остарял. Господи, какво да ги разбирам, та аз със сигурност зная много повече от тях. Дори този израз "Феодални старци" е плод на незнание. Казва се - синодални старци. Т.е. много възрастни хора (такива са ставали членовете на Светия синод), които, може би, не знам със сигурност, са се окопали в БАН-ските институти като във феодалните си владения. А да не почвам с други думи, да не захващам неграмотността не само в блоговете, но и във вестниците. А чалгата, проф. Славов, даде своите отровни плодове много бързо. На такова и кичът би й завидил. Бъдете здрав!
още съм в БГ , November 27, 2009
А вие г-н професоре с какво сте допринесли нещата да станат по добри. Анализи всеки може да прави. Омръзна ми някой да ме анализира. Загубили сте поне час да напишете тази статия...напълно загубен час според мен.
m.Petar4o , November 27, 2009
"ЧАЛГА КУЛТУРАТА" НЕ Е НИЩО ДРУГО - ОСВЕН - НЕПРЕКЪСНАТО ПРОТЕЖИРАНА ПРОСТАЩИНА ! ЗА ТОВА ОСОБЕНО ГОЛЯМ "ПРИНОС " ИМАТ-ПОЧТИ БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ ВСИЧКИ ТЕЛЕВИЗИЙ И ЧАСТ ОТ РАДИЯТА В НАЦИОНАЛНИЯ ЕФИР!МНОГО Е
ТЪПО,ИЗВИНЕТЕ ...
lidiya , November 27, 2009
Yvaqaemi G-n Profesor prekrasna statia.Mogem samo da si me4taem za prekrasen i smislen qivot.Na6ata strana e krasiv rai no palen ne s angeli a s diavoli za qalost.Maikata-Rodina se prevarna v zla ma6teha za mnogo balgari,za men sa6to.Qiveia v Holandiia.Kato hora holandcite sa mnogo dobri no....glypovati i malko marzelivi.Sposobni sa da izpolzvat ymstvenia bagaq na vseki koito e pokazal 4e e malko po-ymen i izobretatelen.Ot malkoto prostranstvo koeto imat sa si postroili prikazna dargava,no kakto y nas taka i tyk 4ernite hroniki sa palni s iznasilsta ybiistva iznydvane narkotici i.....vsi4ko za koeto prosto e trydno da se opi6e.Darqava kojato e 3 pati po-malka ot Balgarija no s 16mil,naselenie ot 72 nacionalnosti,mogete li da si predstavite za kakvo stava vapros.Predi 10 god.,kogato za parvi pat doidoh v Haga/Deen Haag/ si pomislih 4e se razhogdam v edna zapadnal musulmanski grad,v centara na koito vseki petak se sly6at psalmite na imama ot dgamijata.Predi pove4e ot 5 veka na6ite dedi i pradedi sa si dali givota za da se 4yvstvame nie balgari i da ima svoboda i pravda za vsi4ki.
Благой Ранов , November 28, 2009

Много точно, много вярно и много болно звучат думите на професор Славов. У нас закони има, но никой не ги бръсне. Най-големите бандити, вече олигарси, най-големите властитутки, чалга-проститутки не слизат от екраните, от вестниците.Че как тогава да възпитаваме младото поколение, в какво? Нужно е военно положение, за да се изкоренят раковите заболявания на обществото.
Не е силно, огледайте се и ще видите загиването на една нация.
Напиши коментар
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley

busy
 
< Предишна   Следваща >
Общество.нет Всички права запазени ©
При цитирането на авторски материали от Общество.нет, позоваването на сайта е задължително.